idagoesoslo

Uppdatering 2011

2011-01-16 @ 22:06:28

Här har det inte blivit några uppdateringar för dette år ännu så här kommer snabb genomgång:

Nyår firades i goda vänners lag och det blev en trevligt kväll med god mat, lagom mycket dricka, trevligt sällskap och väldigt uppskattad skjuts hem på natten (tack igen Karin). Värdinnas frågelek var väldigt underhållande också. Hoppas det blir flera nyårsfiringar som den i framtiden.

Sedan bar det av tillbaka till Oslo och sedan dess har jag mest jobbat. Vi har haft söta Emelie på besök vilket resulterade i tacos och en fredagskväll ute på stekställe. Var en rolig kväll som man fick sota för dagen efter. Ingen mera fylla för mig på ett tag nu.

Partybrudarna

Sen har det letats lägenhet för fullt. Vart och kollat på många nu, 6-7 stk, men ingen som har kännts helt rätt. Vi till och med fick en men vi tackade nej för den låg dåligt till. Igår tog vi en promenad i snöyret för att kolla läget på en som vi sett på nätet och det kände helt rätt, lite långt bort från stan men helt nya precis vid en liten å, så nu hoppas vi att vi kan få se den snart så vi kan börja planera flytt. Flytt blir nog inte förrens månadsskiftet feb/mars.


Bilder från annonsen

Vilket leder mig till nästa grej som händ och det är att det är nu klart att jag skall opereras den 16 februari, tillsammans med Linda. Vi skall äntligen ta bort mina halsmandlar och det känns jätteskönt att det äntligen skall bli av. Inga mer halsflusser eller vita äkligt luktande varklumpar. Dock kommer vi vara sjukskriven i 2 veckor efter men ska faktiskt bli lite skönt med lite ledighet även om det kommer göra ont och man kommer nog inte kunna göra så mycket pga av smärta, svullnad och blödningar. Idag blev det också bestämmt att mamma ska komma upp och ta hand om oss i 4 dagar vilket kommer bli underbart med lite avlastning i matlagning och så.

Nej nu ska jag ta och en dusch och sen blir det och fixa lite köttbullar tror jag. // Ida

Permalink vardagen Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback